Sosyal medya; kişilerin ya da markaların hedef kitlesine, kendini özgürce anlatabildiği ve düşüncesini ifade edebildiği internet üzerinde farklı tarzlarda yer alan platformlardır.

Günümüzde bu kadar fazla kullanılmasındaki tüm nedenler bu tanımda neredeyse mevcut. Marka ya da kişi, göreceli olarak bir ücret ödemeden sosyal medya üzerinden hedef kitlesine hitap edebiliyor. En önemlisi de kendisini, algısını, tarzını, düşüncesini özgürce insanlarla paylaşabiliyor. Üstelik kendi tarzına uygun sosyal medya platformlarından birini ya da birden fazlasını seçebiliyor. Instagram’ı seçerek sadece fotoğraflarla daha seviyeli şekilde kendini yansıtabiliyor, Youtube’u seçerek sadece videolarla kendini yansıtabiliyor, Linkedin’i seçerek tamamen kurumsal ya da Snapchat’i seçerek eğlence odaklı olabiliyor. Facebook’u tercih ederek de hepsini gerçekleştirebiliyor.

Sosyal medya; televizyon, gazete ve dergi gibi geleneksel medya mecralarından daha çok tercih edilir. Çünkü;

  1. Bu mecralardan daha fazla erişilebilir durumdadır. Sosyal medya, herkes tarafından kullanılabilir. Geleneksel medya kontrol altındadır.
  2. Geleneksel medya ortaya çıktıktan sonra değiştirilemez ancak sosyal medyada paylaşımlara yorumlara anında müdahale edilebilir.
  3. Sosyal medya tamamen özgürdür. Bu kadar fazla tercih edilmesinin en büyük nedeni herkesin kendini özgürce ifade edebilmesidir.

Neden Sosyal Medyada Yer Almalıyız?

Çünkü artık insanlar sizi sıkıcı web siteleri yerine geleneksel medyayı geride bırakan sosyal medya platformlarında araştırıyor. Sizinle etkileşime geçiyor. Markanız hakkındaki şikâyet veya teşekkürünü dile getiriyor. Kısacası artık insanlar markaları en fazla sosyal medya platformlarında araştırıyor ve onlarla iletişime geçiyor. Bunun sebeplerini yukarıdaki başlıklarda sizlere bahsettik. Günceli yakalamak için, İtibarınızı arttırmak için ve marka gücünüzü arttırmak için mutlaka sosyal medyada yerinizi almalısınız. Kısaca Sosyal medya yönetimi markanız için en önemli dinamiklerden biridir.

Ekipişi Ekibi Sosyal Medya da Sizin İçin Ne Yapar?

Stratejik Planlama :

  • Markanızın hedef kitlesini ve gelecek planlarını göz önüne alarak; markanıza benzer sektörlerin ve firmaların analizini yaparız.
  • Analiz sonuçlarını ve beklentilerinizi birleştirerek markanızın hangi sosyal ağlarda, nasıl bir dille, nasıl bir içerik stratejisi ile yer alması gerektiğini yani kısaca markanızın sosyal medya kimliğini oluştururuz.

İçerik Planlama :

  • Markanız için belirlenen sosyal medya kimliği doğrultusunda aylık olarak içerik planları hazırlarız.
  • İçerik planları daima bir ay önceden hazırlanarak yeni ayın ilk gününe tüm içeriklerimiz firmanız tarafından da görülmüş ve onaylanmış olarak hazırdır.
  • Ay içinde gerçekleşen gündeme dair konular hakkında (Güneş tutulması, dünya çapında yaşanan ilgi çekici bir olay, ülkesel yaşanan büyük başarılar vb.) markanızla ilişkili özel içerikler oluşturulur. Real-time adını verdiğimiz bu içeriklerle markanızın çok daha geniş kitlelere ulaşması ve sosyal medyada konuşulan konulardan uzak kalmaması sağlanır.
  • Yarışmalarla ve etkileşimi yüksek paylaşımlarla sosyal medyada markanızdan olumlu olarak sıkça bahsedilmesini sağlayacak içerikler oluştururuz.

Tasarım :

  • Aylık olarak hazırlanan içerik planlarımız doğrultusunda aylık olarak görsel çalışmalarımız hazırlanır.
  • İçeriklerle uyumlu, marka kimliğinizle bağlantılı, mesajlarınızı takipçilerinize daha etkili iletilmenizi sağlayacak ilgi çekici tasarımlar hazırlanır.
  • Sosyal medyada insanların çoğu zaman içerikten önce görsele baktığı düşünüldüğünde başarılı bir görselin markanızın en büyük destekçisi olduğunu unutmayın.

Takip ve Yönetim :

  • Markanızın yer aldığı tüm sosyal ağlarda gelen mesajlar, yorumlar markanızın dili doğrultusunda cevaplanarak takipçilerle hızlı iletişim sağlanıp takipçi bağlılığı sağlanır.
  • Takipçiniz olmayan ama sosyal medyada markanız hakkında konuşan takipçiler mention takibi ile taranarak markanızın itibar yönetimini ve iletişimini sağlarız.
  • Potansiyel müşteriniz olabilecek kişilerle iletişime geçerek marka bilinirliği ve marka sadakati oluşturulmasını sağlarız.
  • Markanız hakkında sosyal medyada oluşabilecek kriz durumlarını önceden anlayarak, olası durumlar için gerekli kriz planlarımızı yaparız.

Raporlama :

  • Aylık olarak markanızın tüm sosyal ağlardaki takipçi/ etkileşim/ içerik/ itibar raporlaması yapılır.
  • Çekiliş ve kampanyalar sonrası detaylı raporlarla yarışmanın markanıza etkileri incelenir.

Reklam :

  • Çalıştığımız markalar sosyal medya reklamları sayesinde %80’e varan oranlarda yeni müşterilerini buluyor ve satışlarını arttırıyor.
  • Markanızın ve/ veya ürünlerinizin sosyal medyada daha geniş kitlelere ulaşması, potansiyel müşterilere doğrudan erişmek için Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn ve Youtube’da çeşitli reklam kampanyaları düzenleriz.
  • Uzman ekibimizce tasarlanan reklamlarla, reklam maliyetleriniz minimum düzeye çekilerek var olan bütçe ile çok daha geniş ve etkili kitlelere ulaşmanızı sağlarız.
  • Çapraz pazarlama ve remarketing kampanyaları ile markanız ile ilişki kurabilecek potansiyel kitlelere farklı sosyal ağlarda eş zamanlı reklamlarınızı gösterir, web sitenizi ziyaret eden veya hizmet/ ürününüz ile etkileşim kurmuş olan kişilere sosyal medya sayfalarında reklamlarınızı göstererek marka bilinirliğinizi ve satışlarınızı arttırmanızı sağlarız.