SEO, Search Engine Optimization yani Arama Motoru Optimizasyonu çalışmalarının tamamını ifade etmektedir. Arama motorlarının sitenizi daha iyi anlaması ve taraması adına yapılan teknik çalışmalar ile organik arama sonuçlarında daha planda çıkmanızı sağlanmaktadır. Bu sayede sitenize daha fazla ziyaretçi çekerek, satışlarınızın artması sağlanmaktadır. Her arama motoru, kendine özel sıralama ve kalite kriterleri bulundurmaktadır. Google arama motoru SEO çalışmalarını desteklemekte ve dünya genelinde en çok kullanılan arama motoru ünvanını taşımaktadır.

SEO çalışmalarının amacı nedir?

Arama motoru optimizasyon çalışmalarının temel hedefi, başta Google arama motoru olmak üzere tüm arama motorlarında en iyi sıraları elde etmektir.Bilhassa da Google arama motoru için ciddi bir SEO stratejisi belirlenmeli ve bu doğrultuda çalışmalar yapılmalıdır.

Site içi ve site dışı olmak üzere iki farklı kulvarda yapılacak çalışmalar ile hem içerikler veya ürünlerin üst sıralarda yer almasıyla çok daha fazla kullanıcıya erişmek hedeflenir hem de sektörel bazlı yapılacak analizlerle belirlenen anahtar kelimlerde ilgili web sitesinin ön sıralarda yer alarak kullanıcılara ulaşması sağlanır.

Anahtar Kelimeler

Sektörel bazlı kelimelerde yükseliş

Potansiyel Müşteriler

Arama motorlarından yüksek ziyaretçi ve potansiyel müşteri kazanımı

Reklam

Reklam gelirlerinde veya ürün satışlarında yükseliş

Marka Bilinirliği

Kurumsal kimlik oluşturulması ve marka bilinirliğinin yükselmesi

Yüksek Erişim

İçeriklerin veya ürünlerin çok daha fazla kullanıcıya erişmesi

Arama Motorları

Arama motorlarından aracılığı ile en doğru kiteleye erişilmesi


SEO Çalışmasının Avantajları Nelerdir?

Genel olarak bakıldığında SEO’nun birbirinden önemli avantajı olduğu bilinmektedir. Bunlar özellikle de şirketler ve marka sahipleri için ön planda olan avantajlardır. SEO çalışmasının avantajları şu şekildedir:

  • Markanın bilinirliğini, prestijini ve marka değerini yükseltir,
  • En fazla kar getiren reklam yatırımı da SEO sayesinde gerçekleşmektedir,
  • İlgili hedef kitleye doğrudan bir ulaşım gerçekleşecektir,
  • Reklam giderleri azalacaktır,
  • Marka daha fazla görünür olmakta ve daha fazla tanınmaktadır.

SEO Çalışmaları Ne Kadar Sürer?

Siteniz içerisinde çeşitli anahtar çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmalar yaklaşık olarak 2 ila 6 ay arasında sonuçlanmaktadır. SEO çalışmaları kapsamında birbirinden farklı işlemler bulunmaktadır. Arama kelimeleri anahtar kelimeler olarak tespit edilmelidir. Anahtar kelimelerin rekabeti ve rakiplerin uyguladığı yoğun çalışmalar neticesinde seo çalışmaları da artmaktadır. Sadece site içi çalışmalar değil site dışında da çalışmalar yapılmaktadır. Bu çalışmalar sosyal medyalar aracılığı ile de yapılmaktadır. İzmir’de arama motoru optimizasyonu konusunda uzman kişiler ile çalışarak site içi ve site dışı seo çalışmalarınızı sürdürebilirsiniz. İlk başta site güncelliği korunacak ve 3 ay içerisinde de en iyi seviyeye gelmesi sağlanabilecektir.


SEO’nun Çalışma Süreçleri Nelerdir?

  • Site içi optimizasyon analizi
  • Site dışı analiz
  • Sektörel bazlı anahtar kelime analizi
  • Sektörel bazlı rakip analizi
  • Potansiyel müşteri stratejisi
  • Rekabet ölçümü ve strateji oluşturulması
  • Düzenli raporlama
  • Sosyal medya analizi ve yapılandırması
  • Web yazılım desteği ve düzenleme analizi
  • Backlink analizi
  • Google Arama Konsolu yönetimi
  • Marka bilinirliğinin artırılması
  • Kurumsal kimlik oluşturulması
  • Link inşası
  • PR çalışmaları
  • İçerik optimizasyonu
  • Video SEO
  • İçerik stratejisinin belirlenmesi
  • Google araçlarının kullanım desteği